Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2011

Πέτρος Γαιτάνος (από τα πολύ αγαπημένα μου...)


 Έτσι φτιάχνεται η αγάπη 

Στίχοι : Μιχάλης Μπουρμπούλης
Μουσική : Γιώργος Χατζηνάσιος
Πρώτη εκτέλεση : Πέτρος Γαϊτάνος


Του έρωτα να κάψεις τα φτερά
κι όταν θα γίνουν στάχτη
θα γίνουν τ'αμαρτήματα
συγχωρεμένα λάθη

Και χόρευε και χόρευε και χόρευε
στου ήλιου τις ακτίνες
μέσα στις μαύρες μέρες σου
να λάμψουν οι ελπίδες

Ετσι φτιάχνεται η αγάπη
με καημούς φωτιές και δάκρυ
με χαμηλωμένα φώτα
κι άγρια βράδια με ιδρώτα

Έτσι φτιάχνεται η αγάπη
με καημούς φωτιές και δάκρυ
να κυλιέσαι μες τα χόρτα
κι αν δε με πιστεύεις ρώτα

Του έρωτα να κάψεις τα φτερά
κι όταν θα γίνουν στάχτη
καν' την κλωστή και πέρασ' την
σε ασημένιο αδράχτι

Και γύριζε και γύριζε και γύριζε
σαν τον αναστενάρη
μέχρι να δεις πως γίνεσαι
φωτιά και παλικάρι

Έτσι φτιάχνεται η αγάπη
με καημούς φωτιές και δάκρυ
με χαμηλωμένα φώτα
κι άγρια βράδια με ιδρώτα

Έτσι φτιάχνεται η αγάπη
με καημούς φωτιές και δάκρυ
να κυλιέσαι μες τα χόρτα
κι αν δε με πιστεύεις ρώτα.



 Λάθος εποχή
 
Στίχοι : Σταμάτης Σπανουδάκης
Μουσική : Σταμάτης Σπανουδάκης
Πρώτη εκτέλεση : Πέτρος Γαϊτάνος


Λάθος εποχή ήταν να βρεθούμε
Λάθος εποχή είναι αυτή που ζούμε
Τι να πω εγώ, τι να πεις κι εσύ

Λάθος εποχή τ' όνειρο τελειώνει
λάθος εποχή τι να ξημερώνει

Ποιος μπορεί να πει, ποιος μπορεί να δει;

Κι έτσι σ' αγαπώ κι έτσι σε αγγίζω
κι αν σε χάνω εδώ κάπου σε κερδίζω

Λάθος εποχή ξεκινάμε πάλι
Λάθος εποχή πάμε για μιαν άλλη
Φτάνει εγώ κι εσύ να 'μαστε μαζί.


Στο κάστρο το παλιό

Στίχοι : Παντελής Θαλασσινός
Μουσική : Παντελής Θαλασσινός
Πρώτη εκτέλεση : Πέτρος Γαϊτάνος
Άλλες ερμηνείες : Παντελής Θαλασσινός


Στο κάστρο το παλιό
σε κάποιο τοίχο σου 'χα γράψει σ' αγαπώ
το πιο γλυκό μου μήνυμα

Το πλήρωσα κι αυτό
τόσο ακριβά που να μην ξέρω αν σε μισώ
είναι βαρύ το τίμημα

Είμαι εδώ και είσαι εκεί
εγώ στη δύση κι εσύ στην ανατολή
είμαστε στίχοι που δε χώρεσαν μαζί
στη μουσική

Κουράγιο πού να βρω
να ξαν' αγγίξω το κορμί σου το γλυκό
της ομορφιάς το χάρισμα

Δε θ' ανταποκριθώ
όπως εκείνο τον παλιό καλό καιρό
στου φεγγαριού το κάλεσμα

Είμαι εδώ και είσαι εκεί
εγώ στη δύση κι εσύ στην ανατολή
είμαστε στίχοι που δε χώρεσαν μαζί
στη μουσική

Στο κάστρο το παλιό
σε κάποιο τοίχο σου 'χα γράψει σ' αγαπώ
το πιο γλυκό μου μήνυμα.


Σύνορα αγάπης

Στίχοι : Μιχάλης Μπουρμπούλης
Μουσική : Γιώργος Χατζηνάσιος
Πρώτη εκτέλεση : Πέτρος Γαϊτάνος


Σ' αγάπησα στο Λειδινό
γι αυτό μιλάς εντός μου
και έγινες το αίμα μου
και σαρξ εκ της σαρκός μου.

Ξεχτένιστη και όμορφη
σαν άγγελος περνούσες
γελούσες και για φόρεμα
το δέρμα σου φορούσες.

Χρειάζεται μια θύελλα
μια άγρια καταιγίδα
ν' αλλάξει η αγάπη σύνορα
κι ο έρωτας πατρίδα.

Καρδιά μου διαβατήριο
και όνειρο της πλάσης
μαζί σου κάνω απόδραση
στα σύνορα αγάπης.

Λεβέντικα ο έρωτας
μου δίνει τα φτερά του
απόψε ό,τι καίγεται
δεν είναι του θανάτου.

Ξεχνάω κάθε πρόβλημα
και φέρνω δύο βόλτες
απόψε είμαι ο άνεμος
που σου χτυπά τις πόρτες.


Χρησμός  

Στίχοι : Παντελής Αμπαζής
Μουσική : Παντελής Αμπαζής
Πρώτη εκτέλεση : Πέτρος Γαϊτάνος


Ήθελα να 'μουν ένας άνθρωπος αγράμματος
μια βαθιά θρησκευόμενη γιαγιά
ένας έφηβος τρελά ερωτευμένος
ή ένα βρέφος στη μητρική την αγκαλιά

Δεν θα φοβόμουν τ' αύριο τι ξημερώνει
θα 'ταν γεμάτη αγάπη η καρδιά
δεν θα ξυπνούσα τρομαγμένος μέσ' τη νύχτα
δεν θα 'λεγα σε τίποτα πως δεν πιστεύω πια

Θα ήταν ήρεμη η ψυχή και το μυαλό μου
θα πίστευα στην μετά θάνατον ζωή
θα είχα τέλος πάντων κάπου ν' ακουμπήσω
το νου δεν θα τυραννούσαν τα γιατί

Τώρα κατάλαβα
του γέροντα ερημίτη το χρησμό:
μονόδρομος η σκέψη
δίχως γυρισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου